Jij wilt bezoekers op je website. Maar hoe doe je dat?

De marketing voor je webwinkel
januari 11, 2019
Show all

Een website heb je niet voor de sier. Je hebt bezoekers nodig die je online visitekaartje komen bekijken en uiteindelijk je producten of diensten gaan afnemen. Maar in de beginfase van je onderneming zal je wellicht eerst genoegen moeten nemen met familie, vrienden en bestaande klanten die alleen je website bekijken. Daarom is het voor jou tijd om aan de slag te gaan en je website goed vindbaar te maken.

Zorg voor goede (nieuwe) content

Zoals gezegd is je website jouw online visitekaartje. Dus kijk ook eens kritisch naar de inhoud. Ziet je website er representatief uit? Worden in het geval van een webwinkel de producten goed weergegeven op de afbeeldingen? En staan er geen schrijffouten in je teksten? Besef je namelijk dat je betrouwbaar en professionaliteit door slechte teksten enorm kan dalen. Dan is de kans dat een bezoeker weer terugkeert op je website heel klein. Zorg verder dat jij je website up-to-date houdt door bijvoorbeeld maandelijks een nieuwe blog te schrijven. Deze kan je vervolgens weer delen op social media, zodat je de aandacht kan trekken van je doelgroep.

Adverteren

Vroeger adverteerden bedrijven voornamelijk in kranten en relevante magazines. Dit is allemaal verschoven naar online. Door de geavanceerde technieken is het veel eenvoudiger geworden om je doelgroep gericht te targetten (bijvoorbeeld via social media als Facebook) of je te laten vinden via zoekmachines wanneer iemand of een relevante term zoekt. Houd er in dit geval wel rekening mee dat je een budget moet reserveren voor het adverteren. In de genoemde voorbeelden kan je dit budget zelf bepalen. Handig voor wanneer je eerst wilt testen hoe effectief dit adverteren is voor jouw onderneming. woocommerce website laten maken

Investeer in SEO

Naast adverteren in de zoekmachines, kan jij je website en de content hiervan zo optimaliseren dat je beter gevonden kunt worden. Dit heet ook wel SEO (afkorting voor Search Engine Optimization). Hieronder vallen een aantal technieken, zoals linkbuilding, keywords toevoegen aan je teksten en de website gebruiksvriendelijk maken (zoals zorgen voor een snelle laadtijd). Wil je weten hoe je huidige pagina scoort op deze punten? Laat dan een SEO scan uitvoeren. Laat de URL achter en jij ontvangt binnen korte tijd een rapport van de sterke punten van je website en suggesties voor verbeterpunten. Indien gewenst kan een specialist dit allemaal voor je doorvoeren. Dit scheelt jou een hoop tijd.

Comments are closed.