Koppeling met Google Analytics

De herkomst van de verschillende campagnes wordt automatisch bijgehouden door de koppeling met de eigen Google Analytics account. Wanneer een bezoeker een formulier invult op de website valt deze automatisch in één van onderstaande categorieën;

  • Organic (zoekmachine)
  • Referral (verwijzende website)
  • CPC (Google AdWords)
  • Direct (eigen website)
  • E-mail (link in e-mail)*
  • Social media*
* Om de herkomst van verschillende e-mail marketing en social media campagnes te achterhalen kan gebruikt worden gemaakt van het hulpprogramma URL-maker van Google.

 

Naast deze categorieen worden ook de onderstaande gegevens van de bezoeker opgeslagen;

  • Zoekwoord
  • Landingspagina
  • IP-adres
  • Bron
  • Medium
  • Inhoud

Wanneer een bezoeker heeft geklikt op een betaalde advertentie heeft geklikt van Google AdWords worden ook onderstaande gegevens opgeslagen;  online marketing Friesland

  • Google AdWords Campagne
  • Google AdWords Advertentie
  • Google AdWords AdID