Voordelen van social media campagnes voor jouw bedrijf

Jij wilt bezoekers op je website. Maar hoe doe je dat?
januari 14, 2019
Hoe te adverteren op Google en uw bedrijf een boost te geven
augustus 15, 2022
Jij wilt bezoekers op je website. Maar hoe doe je dat?
januari 14, 2019
Hoe te adverteren op Google en uw bedrijf een boost te geven
augustus 15, 2022

Social media zijn in korte tijd enorm populair geworden en hebben wereldwijd miljoenen gebruikers. Ook bedrijven kunnen niet achterblijven, want sociale media zijn bij uitstek een plek om potentiële klanten te bereiken. Of het nou op Facebook, Instagram of TikTok is, social media campagnes opzetten heeft enorm veel voordelen ten opzichte van andere soorten reclame. Daarover lees je in deze blog meer.  

Gericht targetten

Social media geven je de mogelijkheid om te targetten. Dit houdt in dat een bepaalde advertentie alleen wordt laten zien aan een bepaalde doelgroep. Deze doelgroepen zijn gebaseerd op demografische gegevens. Dit gericht adverteren is effectiever omdat de boodschap toegespitsts is op de specifieke wensen van de doelgroep. Oudere mensen zullen door een ander soort reclame geboeid worden dan jongeren. Daarnaast bieden social media de mogelijkheid om websitebezoekers die niet direct geconverteerd zijn opnieuw te benaderen. Dit wordt retargeting genoemd en blijkt in veel gevallen uiterst effectief te zijn. 

Betaalbaar

Daarnaast is social media advertising een relatief betaalbare vorm van marketing wanneer je het bijvoorbeeld vergelijkt met Google Ads. Dit komt onder andere doordat ze erg efficiënt ingericht kunnen worden. De kosten van social media campagne zijn gebaseerd op het aantal clicks, waardoor het mede afhankelijk is van de concurrentie. Om zo veel mogelijk uit je advertentiebudget te halen, is het belangrijk dat je data in de gaten houdt en adequaat bijstuurt waar nodig. 

Relevante bezoekers

Ten slotte is het met een social media campagne mogelijk om klanten in verschillende fases te bereiken. Hierdoor worden de reclame-uitingen relevanter. Door de juiste content in te zetten voor de juiste doelgroep in de juiste fase, kan een goed opgezette social media campagne enorm veel conversie, clicks, sales of andere KPI’s opleveren. Kortom: mits juist ingezet zijn social media een uiterst effectief gereedschappen om je doelstellingen te bereiken

Comments are closed.