Kies voor online adverteren
maart 22, 2017Ga voor een website die gebruikers fijn vinden
oktober 8, 2018Een goede SEO-specialist. Waar herken je die aan? En hoe zorgt hij of zij ervoor dat je website hoger in de zoekresultaten komt? Goede vragen en in dit artikel gaan we hier even dieper op in.
On-site factoren:
De on-site factoren. Waar gaat dit gedeelte van de SEO over? Eigenlijk is het niet ingewikkeld. Een goede website. Eén die mobiel-vriendelijk is, snel werkt en gemakkelijk gebruikt kan worden door de website-bezoekers wordt ook gewaardeerd in Google. Logisch zou je zeggen, maar het komt nog steeds erg vaak voor dat websites niet mobiel-vriendelijk zijn. Of dat sites erg traag laden door bijvoorbeeld een trage hosting.
Een goede SEO-Specialist kan je daarom ook adviseren over de verbeterpunten van je website. Wel zo prettig, want dan weet je dat de moeite ook goed besteed wordt.
On-page factoren:
Dit gedeelte gaat over de on-page factoren van een website. Dit heeft alles te maken met de zoekwoorden en of deze goed terugkomen op de website. Denk hierbij aan het terugkomen van zoekwoorden in de titels, URL-structuur en bijvoorbeeld de alt-teksten. Het is daarbij belangrijk dat de juiste woorden terugkomen maar dit is niet voldoende. Denk ook aan een goede pagina waar waardevolle informatie op staat. Dit zodat mensen op de website blijven en doorklikken naar de contactpagina of overgaan tot een verkoop.
Off-page factoren:
En nu de off-page factoren. Zaken waar je dus niets aan kunt doen als je de eigen website aan het verbeteren bent. Dit heeft alles te maken met het aantal, de kwaliteit en de relevantie van de links die naar een desbetreffende website en pagina staan. Erg belangrijk, want er zijn zelf SEO-specialisten die zeggen dat dit 70% van de resultaten bepaald. Daarbij is het goed om een duidelijke linkbuilding strategie aan te houden. Het is niet zo dat als je zo maar meer links naar een pagina krijgt dat je zal stijgen in de resultaten. Even belangrijk is de anker teksten van de links, de relevantie en de kwaliteit van de website waarvandaan gelinkt wordt.