Met CampagneManager kan het rendement (ROI) van Online en Offline marketing campagnes worden gemeten.
1. Online
Om het rendement te kunnen meten van de Online marketing campagnes is CampagneManager gekoppeld met uw Google Analytics account. Google Analytics registreert de herkomst van de bezoeker en het aantal dat een formulier heeft ingevuld. Door de kosten en opbrengsten bij te houden wordt het rendement (ROI) automatisch berekend.
Herkomst | Bezoekers | Leads | | | Klanten | Opbrengst | Kosten | ROI |
www.fd.nl | 150 | 5 | | | 2 | € 9.000 | € 2.000 | 350% |
www.uwwebsite.nl | 200 | 12 | | | 3 | € 11.500 | € 10.000 | 15% |
300 | 8 | | | 1 | € 3.500 | € 5.000 | – 30% | |
www.nu.nl | 2.000 | 4 | | | 1 | € 4.000 | € 450 | 789% |
Totaal | 2.650 | 29 | | | 7 | € 28.000 | € 17.150 | 63%* |
* voor iedere €uro die geïnvesteerd wordt komt er 1,63 euro terug
2. Offline
Naast Online kan ook het rendement van Offline marketing campagnes worden bijgehouden. In onderstaande tabel is de campagne ‘Antwoordkaart X’ opgenomen. Er zijn 30.000 mailings verstuurd, 100 leads en 3 klanten.
Herkomst | Bezoekers/Mailing | Leads | | | Klanten | Opbrengst | Kosten | ROI |
Beurs A | 10.000 | 25 | | | 10 | € 100.000 | € 22.000 | 355% |
Antwoordkaart X | 30.000 | 100 | | | 20 | € 175.000 | € 25.000 | 600% |
Totaal | 350 | 17 | | | 5 | € 275.000 | € 47.000 | 485% |
Vraag de demo aan en ontvang gelijk een email met inlog gegevens