Met CampagneManager kan het rendement (ROI) van Online en Offline marketing campagnes worden gemeten.

1. Online

Om het rendement te kunnen meten van de Online marketing campagnes is CampagneManager gekoppeld met uw Google Analytics account. Google Analytics registreert de herkomst van de bezoeker en het aantal dat een formulier heeft ingevuld. Door de kosten en opbrengsten bij te houden wordt het rendement (ROI) automatisch berekend.

Herkomst Bezoekers Leads | Klanten Opbrengst Kosten  ROI 
www.fd.nl 150 5 | € 9.000 € 2.000 350%
www.uwwebsite.nl  200 12 |  3 € 11.500 € 10.000 15%
   300 8 | € 3.500 € 5.000 – 30%
www.nu.nl 2.000 4 | € 4.000 € 450 789%
 Totaal  2.650 29  | € 28.000  € 17.150  63%*

* voor iedere €uro die geïnvesteerd wordt komt er 1,63 euro terug


2. Offline

Naast Online kan ook het rendement van Offline marketing campagnes worden bijgehouden. In onderstaande tabel is de campagne ‘Antwoordkaart X’ opgenomen. Er zijn 30.000 mailings verstuurd, 100 leads en 3 klanten.

Herkomst Bezoekers/Mailing Leads | Klanten Opbrengst Kosten  ROI 
Beurs A 10.000 25 | 10  € 100.000 € 22.000 355%
Antwoordkaart X  30.000 100 |  20 € 175.000 € 25.000 600%
 Totaal  350 17  | € 275.000  € 47.000  485%

Vraag de demo aan en ontvang gelijk een email met inlog gegevens